EXCLUSIV: Vodafone preia clienții Telekom, Orange și Digi

Telekom Romania Mobile Communications S.A. continuă procesul de suspendare a propriilor clienți, proces demarat în luna ianuarie a anului 2016.

Atât utilizatorii de cartele pre-plătite Telekom, cât și posesorii de abonamente pot ajunge oricând în situația de a nu mai putea iniția apeluri, trimite mesaje scrise sau folosi serviciile de date, fără niciun fel de somație sau informare din partea companiei despre anumite reguli nou apărute sau neaplicate niciodată până acum.

Situația nu este străină nici celorlalte companii de telefonie mobilă, cu excepția faptului că acestea acceptă fără drept de apel portarea numerelor suspendate într-o altă rețea și nu încalcă, asemenea companiei Telekom, Decizia nr. 144/2006 privind implementarea portabilității numerelor. Decizia nr. 144/2006 stipulează clar la Art. 8 că suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului ce se dorește a fi portat nu poate constitui motiv de refuz al cererii de portare.

Cea mai slabă rețea mobilă din România, Digi Mobil, deținută de escrocul Zoltan Teszari, a fost prima care a introdus pe piață ideea de a limita „nelimitatul”, respectiv de a suspenda serviciile celor care vorbesc prea mult la telefon, deși au abonamente cu „minute nelimitate”.

A urmat-o compania Orange, care deși nu oferă „minute nelimitate”, suspendă serviciile înainte ca persoana să consume toate minutele oferite de companie pentru a fi vorbite.

Astfel s-a ajuns în situația ca rețeaua Vodafone să devină rețeaua favorită pentru portare, această companie fiind singura care, până în momentul scrierii acestui articol, nu și-a suspendat clienții, asta și pentru că a avut cel mai mult de câștigat după ce a lansat o campanie definită de o strategie de marketing unică, prin care oferă telefoane mobile (de la cele mai ieftine la cele mai scumpe de pe piață) celor care primesc apeluri din alte pe cartelele Vodafone.

Companiile Telekom, Orange și Digi încearcă să oprească, prin metode la fel de abuzive ca și traficul mare generat de clienții profitori, apelurile către Vodafone, pentru ca tot mai puțini români să beneficieze de telefoane gratuite.
De asemenea, Companiile Telekom, Orange și Digi încearcă să reducă pierderile generate de plata taxelor de conectare pe care Vodafone le percepe, taxe pe care (după unele surse) Vodafone le folosește chiar pentru a cumpăra telefoane pe care le oferă în mod gratuit clienților.

Termenul de încheiere al campaniei Vodafone este data de 31 martie 2016, motiv pentru care din ce în ce mai mulți români încearcă să acumuleze puncte cu care să-și achiziționeze telefoane prin apelarea din alte rețele a numerelor proprii din rețeaua Vodafone. Desigur, o asemenea campanie aduce cu sine și probleme, astfel că tot mai mulți posesori de cartele reclamă faptul că Vodafone a creat un sistem plin de hibe care au dus la pierderea unor puncte câștigate, dar nefolosite.

Pentru a nu fi reclamată la ANPC și rețeaua Vodafone, operatorii acesteia promit clienților că problema punctelor pierdute se va rezolva, dar într-un termen de timp nedefinit, datorită faptului că echipa tehnică se confruntă cu mai multe sesizări ca oricând.

Cu toate acestea, sute de români migrează zilnic din celelalte rețele în cea care le-a oferit telefoane gratuite și care nu suspendă numerele proprii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu